Trotjänare är borta

2023-08-15 i Allmänt

3 av våra trotjänare har under sommaren lämnat oss.

Singo Fritzén, en av de som var med och startade föreningen – den tidens sportchef kanske, ansvarig för tränar och spelar rekrytering. Sedan många år bosatt i Backamo, men med hjärtat kvar hos oss, avled i en ålder av 87 år i början av juli.

Mona Olsson, kvinnan bakom männen som gjorde det, hon som var med när Ekarvallen byggdes, bodde i ett av husen bredvid och tvättade våra matchställ i många, många år. Mona avled i slutet av juli, 86 år gammal.

Göran Carlsson, även han med tidigt – men mera känd som mångårig vaktmästare på Ekarvallen, en av den ”gamla sorten” som helst inte ville vi skulle använda ”hans” gräsmatta, men som troget var på varje seniormatch och hejade (kanske mest ”muttrade”) om spelet. Göran lämnade oss i början av augusti, 83 år gammal.

Vi i Vallen kommer alltid vara tacksamma för de insatser dessa gjorde – utan dem hade vi inte varit den förening vi idag är.

Tack för allt ni gjort för Vallens IF !