Om Vallens IF

Verksamhetsidé - värdegrund - vision

Målsättningen med en av Bohusläns största verksamheter inom fotbollen, är att få harmoniska människor som kan klara sej väl både på och utanför fotbollsplanen.

Vi driver vår verksamhet med ledorden delaktighet, långsiktighet och förankring.

Vår verksamhet skall kännetecknas av kontinuitet, fair play, sund och balanserad ekonomi, klubbkänsla samt social fostran.

Verksamhetsidé

Vallens IF är en förening för alla – vi vill skapa gemenskap, glädje och engagemang.

Vi skall fostra ungdomar till goda samhällsmedborgare genom att låta dem spela fotboll, ha roligt tillsammans och lära sej fungera i grupp.

Vår strävan är att ha lag i alla åldersgrupper, där den breda ungdomsverksamheten är basen för rekryteringen av seniorspelare och ledare.

Vi skall genom fostrande av egna spelare behålla en stark position inom regionens fotboll, men också stärka vår identitet och skapa bättre förutsättningar för utveckling.

Värdegrund

•

alla ungdomar i vårt upptagningsområde som vill spela fotboll skall ges den möjligheten

vi är ödmjuka, har klubbkänsla och ställer upp för varandra – gemenskap

förståelse, hänsyn och respekt är viktigt – vi alla är olika och unika

våra ledare är välutbildade och har ett gott omdöme – engagemang

vi ger "upplevelser på vägen" – fotboll och social fostran går hand i hand

Vision

Vallens IF skall vara det självklara valet och den ledande fotbollsföreningen såväl när det gäller sportsliga upplevelser och som socialt ansvar.

Vallens IF skall vara så intressant och rolig att fler ungdomar väljer att finnas kvar i fotbollsfamiljen. Vi skall erbjuda de bästa förutsättningarna för våra ungdomar att utvecklas till goda samhällsmedborgare och framtida elitspelare.

Vallens IF skall driva och utveckla "Stora Höga idrottscenter" med konstgräsplaner för både 11-manna och 7-manna spel samt sportfält, omklädningsrum, klubblokal etc.