Vallendagen - årets höjdpunkt !!

2009-08-14 i Allmänt

Lördagen den 22 augusti är det dax för Vallendagen - 231 spelare är anmälda. I år testar vi ett nytt koncept med mixade lag, olika poäng beroende på åldern på den som gör mål och en straff efter varje match.

Vi spelar i 2 pooler, en segrare utses i respektive pool ;
- 8 lag, 2 grupper á 4 lag, för de äldre killarna och tjejerna (f 94-98)
- 8 lag, 2 grupper á 4 lag, för de yngre killarna och tjejerna (f 99-02)

Varje lag består av 10-12 spelare och kommer att delas in vid starten på dagen, på Ekarvallen ombytt och klar 9.30 är det som gäller.

Ledare för lagen, och domare, är föreningens seniorspelare.

Vi spelar 7-manna på två planer på A-plan, bara vädret tillåter ..

Matchtiden är 12 minuter och varje match avslutas med en straff för vardera laget, ju yngre straffläggare desto mer poäng vid mål.

Minst 3 killar resp 3 tjejer skall vara på planen samtidigt.

De yngre spelarna / tjejernas mål ger mer poäng.

Målvakten får inte vara från den äldsta åldersgruppen (94 resp 99).

12.00 kommer kommer alla våra deltagare i "lek och boll" (03:or och 04:or) att spela mot våra seniorer - detta blir en upplevelse som saknar motstycke !!

Gruppindelningen och spelprogrammet hittar Du här.

Under dagen finns caféet, hamburgergrillar, lotterier och andra roligheter för alla i familjen, oavsett ålder.

Ta med "hela tjocka släkten" - tillsammans gör vi Vallendagen till ett oförglömligt minne för alla !!