Liverpool och Arsenal segrade på Vallendagen !!

2009-08-22 i Allmänt

Vilken häftig dag vi har haft, över 200 tjejer och killar i mixade lag spelade i solskenet på A-plan. Äldsta klassen vanns av Liverpool efter finalseger mot Barcelona. Bland de yngre var det Arsenal som drog det längsta strået mot Milan.

Dagen inleddes med indelning av lagen, vilket tog lite längre tid än beräknat, men när det var färdigt och alla fått sin tillhörighet flöt dagen på fantastiskt bra.

Många nöjt av spelet i solen utanför caféet, köpte hamburgare, lotter och bara hade det bra i största allmänhet.

Efter två omgångar i gruppspelet kom dagens höjdare - våra 5-6 åringar spelade mot seniorerna. Man kan väl säga att vår framtid är säkrad, de små tog en säker seger med hela 14-1. Efter sedvanlig handskakning motståndarna emellan ..

.. hade seniorerna inte en chans mot "vår lilla bisvärm".

Sedan var det dax för golfbollsregn och vår domare tog det säkra före det osäkra, dvs mätte med tumstock, innan Andreas Lundgren kunde utses till vinnare av en häftig ministereo från Ljud & Bildcenter.

Dagen flöt på och efter tre spelade matcher per lag kunde en final i vardera åldersklass spelas.

Segraren i grupp A Barcelona ställdes mot segraren i grupp B Liverpool och efter en mycket spännande match kunde obesegrade Liverpool ta hem klassen.

Bland de yngre var det segraren i grupp C Milan mot segraren i grupp D Arsenal, båda med nio poäng efter gruppspelet, som ställdes mot varann. Här blev det Arsenal som tog kommandot från början och vann en klar seger.

Outhämtade vinster är från sista lotteriet -
första priset sticksågen, serie J nr 33
andra priset cykellarmet, serie J 174
dessa finns att hämta i Vallencaféet. mot uppvisande av lott.

Tack alla ni som var där och fick uppleva denna fantastiska Vallendagen !!