Rapport från Michael ”Jibban” Jivby, tränare Herr

2021-07-06 i Allmänt

Halvtid med 6 månaders stopptid. Då går vi på sommar vila efter med stor tillförsikt inför hösten. Hur kan han säga så när vi knappt har spelat matcher som ju är examen för all träning man lägger ner tillsammans.

Dessutom har ca 8 spelare av olika skäl valt andra klubbar och sysslor inför året. Men läs hela texten så utvecklar vi varför !

Vi har tränat på bra hela våren där Johan Kristensson har gjort ett jättejobb med att balansera träningen. Även om motivationen gått upp och ner på samtliga inblandade så har han pushat på killarna på ett grymt bra sätt. Johan är ett viktigt nyförvärv för framtiden.

Tycker vi har hanterat alla svårigheter på ett OK sätt , visst vi kunde vart några fler och dessutom sluppit några jobbiga skador på unga killar, mycket trist får jag säga. Vi har även fått in några ny ansikten i form av Filip "Newkid ", Mattehus V som tyvärr i skrivande stund ännu inte blivit spelklar. Vi har även sagt välkommen till Rasmus "Aron " samt Andreas "Reine" bägge målvakter, Aron från Ödsmål och Reine en kille med gedigen Vallen historik. Vi jobbar även vidare med att utmana Utv-gängets killar som kommer upp och känner på det.

Till slut fick vi spela 2 st träningsmatcher och vi började hemma mot Kode. Vår ambition vara att hitta positioner och glädje utan prestationskrav. Vi fick stryk och det var rättvist, men vi tog med oss mycket ifrån den matchen.

Nästa match var Edet borta. Här har vi samtliga höjt ambitionsnivån och vi gör en bra match även om det började jobbigt (Maxe gör några svettiga parader ) och inte förrän efter typ 17 min gör vi match av det på riktigt. Vi tar ledningen med ett snyggt fotbollsmål och har bud på mer. Tyvärr orkar vi inte hela vägen och tappar sista 5 och det blir förlust, lite surt får vi säga men vi var 2 klasser bättre här, och efter den matchen har vi höjt intensiteten på de sista träningarna ordentligt.

Där har ni anledningen att vi ser fram med tillförsikt mot hösten och tävlingsmatcherna.

Take care och trevlig sommar önskar Vallens IF herrar