Årsmötet 2009

2009-02-26 i Allmänt

Föreningens ordförande Marith Rutgersson inledde årsmötet med en kort resume över det gångna året, som kröntes av ett fantastikt 50-års jubileum där 200 personer i tre generationer hade en oförglömlig kväll. Ordförande för mötet, Kjell Isaksson, lotsade

Kassören Magnus Odengard föredrog resultat- och balansräkningen för 2008, revisor Rolf Andersson föredrog revisiorernas berättelse och styrelsen beviljades enhälligt ansvarsfrihet.

Styrelsens förslag till medlemsavgifter för 2010 och budget 2009 antogs också av mötet.

När vi kom till valen åskådliggjorde valberedningens Göran Roos de förändringar som föreslogs och mötet biföll dem alla.

Ordförande Marith Rutgerssons mandatperiod sträcker sej fram till och med nästa årsmöte, medan Magnus Odengard valdes till kassör för ytterligare en två års period.

Till nya ordinarie ledamöter i styrelsen valdes Rolf Christoffersson och Gun-Britt Hartwig, medan Dan Brännehed, Ingemar Porsefeldt och Anders Fors sitter kvar.

Till suppleanter valdes Martin Rees och Håkan Rhedin, dessutom Yngve Sundqivst (dam), Lennart Gustavsson (herr) och Annica Andrén (ungdom).

Till sektionsordförande valdes ;
Dam - Marith Rutgersson
Herr - Rolf Christoffersson
Ungdom - Gun-Britt Hartwig

Till valberedning utsågs Göran Roos, Kjell Isaksson och Lars Hartwig.

I samband med att mötesordförande Kjell Isaksson avsluade mötet lämnade han över ordet till Ingemar Porsefeldt som informerade om Stora Höga idrottscenter.