Dax att starta upp 02:or

2009-04-15 i Allmänt

Ett säkert vårtecken är att vi startar upp en ny åldersgrupp med fotbollsträning. I år är det dags för killar och tjejer födda 2002. Vi samlas på Ekarvallen, Spekeröd måndagen den 4 maj klockan 18.00.

Barnen kommer få sin första kontakt med Vallens IF tillsammans med ledarna och några spelare från respektive 01 grupp. Vi hoppas och tror att alla nybörjare får en kul timma på gräset.

Under tiden som barnen trixar med fotbollar kommer vi att informera föräldrarna om föreningen och vår verksamhet. Det är därför jättebra om barnets båda föräldrar, kommer med denna dag. Ni är ju säkert nyfikna på hur den första träningen ser ut och kanske vill ditt barn ha dig i närheten. Informationen kommer att hållas i Klubbstugan.

Vår ungdomsverksamhet bygger på föräldraledare – för att 02:orna skall kunna fortsätta med sin verksamhet behöver några av Er föräldrar axla denna roll. Till en början litar Du på Din egen fantasi och förmåga, men så småningom erbjuder Vallen utbildning.

Träningarna kommer fortsättningsvis att vara på måndagarna 18.00-19.00.

Maila oss gärna om Du är intresserad av att vara ledare eller om Du har ytterligare frågor – ungdom@vallensif.se.