Vallens IF satsar för framtiden

2009-05-12 i Allmänt

För att kunna jobba vidare med vår verksamhetsidé, vår värdegrund och mot vår vision kommer vi - tillsammans med Pirkko Ilenius, SISU Idrottsutbildarna - att jobba med projektet "hållbar ledar- och föreningsutveckling". Vi blir pilotförening och förhoppn

Vårt arbete med verksamhetsstöd, som startades på allvar i höstas, med ledarkonferensen under temat "Vallens IF - från nuläge till nyläge" och med den efterföljande utbildningsveckan har nu nått ytterligare ett steg.

Vi vill ge "upplevelser på vägen", allt är inte fotboll och vi vill kunna erbjuda mera ju äldre man blir. Detta kräver både tålamod och insatser. Vi  jobbar efter Fotbollens hemligheter och Vallens blåvita trappa.

Utbildningsaktiviteter är redan idag en naturlig del i föreningen, men vi vill ;
- utveckla nya verksamhetsformer för hållbar utveckling på alla nivåer
- bygga nätverk med lokala föreningar i närområdet för samverkan
- rekrytera, utbilda och fortbilda fler ledare
- etablera föreningen i Stora Höga